1.
a) Miksi Marko toivottaa hyvästi Facebookille? Miten hän sen perustelee?
Koska Facebook markkinointi on turhaa Markon mielestä. Siitä rahat liian hitaasti ja epävarmasti
b) Mistä asioista olet samaa mieltä Markon kanssa? Perustele
Facebook-mainonta voi siis tuottaa erittäin hyviä tuloksia, mutta sitä pitää tehdä eri tavalla kuin aiemmin.
Älä kuitenkaan tuhoa Facebook-sivuasi. Kyllä sen joku voi vielä löytää ja ostaa sieltä
c) Mistä olet eri mieltä? Perustele.
En mitään löytänyt mistä olen eri mieltä
2.
a) Mitä nopean myynnin (pikafix) keinoja ihmiset käyttävät? Mikälaisia havaintoja sinulla on näistä?
Sähköpostilistan osto
b) Miksi kikka 3:nen saattaa aiheuttaa asiakkaan pettymyksen? Oletko samaa mieltä, perustele!
Ovelat kikat on yleensä epäeettisiä eli pilaa maineen tai ne ei toimi. Olen samaa mieltä että tekee vaan toitä eikä yritä mitään kikkoja.
c) Mitä he ovat Facebook tykkäyksistä? Oletko samaa mieltä?
He eivät ymmärrä mikä hyöty. Enkä ymmärrä minäkään.
d) Mikä sitten toimii, jos kikat eivät toimi? Miten ja mitä, miten se voisi toimia sinun yrityksessäsi?
Oikeanlainen viestintä. Yrittäisin mainostaa vaikka jäähallilla.
e) Mikä se olisi sinun viestisi ja kenelle sen osoittaisit?
Esittelisin tuotteita ja osoittaisin sen vaikka lehden lukijoille jos saisi mainoksen lehteen
f) Millainen on yksinkertainen myyntipuhe? Mitä siitä ajattelet, riittääkö se?
Tällästä mulla on, tällästä siitä saat ja tätä sun pitää tehä seuraavaksi. Kyllä riittää ja on helppo ymmärtää.
g) "Ei luottamusta, ei kauppaa" Minkälaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miten luottamista voidaan rakentaa?
Myymällä hyviä tuotteita ja hyvällä palvelulla voi saada luottamusta.
h) Ei saa piiloutua pasiivin tai "meidän" taakse. Miksi he näin neuvovat?
Että yrittää löytää asiakkaita eikä odota vain niitä. Koska pelkillä ostajilla ei pyöri yritys
i) Mitä eroa on asiakkaalla ja ostajilla? Kumpi on tarkeämpi ja miksi? Miten asiakkaita saadaan?
Asiakas ostaa monta kertaa ja ostaja vain kerran tai tosi harvoin. Asiakas on tietysti parempi. Jos olet asiantuntija tai luot hyvän tuotteen.
j) Ketä henkilöitä mainitaan oman osaamisensa tuotteistamisessa onnistuneita? Miten voi onnistua osaamisensa tuotteistemisessa?
Jari Parantainen, Mikko Hyppönen, Petteri Sihvonen, Matti Airaksinen, Jari Sarasvuo. Pyrkii vähitellen kasvattamaan omaa tuotetta ja nimeä.
k) Mitkä markkinointikeinot tuovat pysyviä tuloksia?
Älä hae nopeita kikkoja, Turvaudu perusasioihin, Oikeanlainen viestintä, rakenna suhteita, aktivoi asiakkaita käyttämään tuotetta ja positioi itsesi alan ykköseksi
3.
a) George S. Patton on tiettävästi lausunut, että ”Hyvä suunnitelma
toteutettuna tänään on parempi kuin täydellinen suunnitelma toteutettuna
ensi viikolla.” Miten se voi olla ohjenuorana verkkomarkkinoinnnissa?
Jos ei markkinoi niin ei tule tuloksia ja on parempi käyttää hyvää suunnitelma aikaisemmin.
b) Miten palaute tulisi huomioida? Mitä itse ajattelet?
Että alussa kehittää ideaa ja jos tuloksia ei pitkän ajan jälkeen näkyä, kannattaa hommata uusi idea.
c) Miten markkinointiin voisi saada makuja ja hajuja sinun mielestäsi?
Tee jotain poikeavaa muista ja yritä olla mielenkiintoinen koko ajan
4.
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? (esim. reaktioita pitää saada,
mediavalinta ja asiakkaan mielentila, yksi kokeilu ei riitä jne.)
Mainoksen pitää muuttaa asiakkaan mielentilaa tekemään jotain heti kun näkee mainoksen, Mediavalinta riippuu siitä missä on asiakkaat, Täytyy osata yhdistää paljon asioita että mainos on hyvä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti